• Werkgevers
  • Intermediairs
  • Flexkrachten

Hoe werkt payrolling?

Payrolling is het juridisch werkgeverschap uitbesteden. Hierbij werf je zelf medewerkers maar maak je gebruik van de mogelijkheden van de flexwet waarbij je in plaats van 2 jaar, 5,5 jaar flexibiliteit hebt. Je kan letterlijk zorgeloos ondernemen, want wij zorgen voor jouw medewerkers.

Wat voor diensten levert OAK Payroll?

Payrolling, salarisadministratie en HR ondersteuning.

Wat kost payrolling?

OAK Payroll rekent een opslag, op het loon plus werkgeverslasten, voor elk uur dat een flexkracht werkt. De hoogte van de opslag staat altijd vast en is inclusief alle werkgeverslasten en risico’s waardoor je achteraf nooit voor verassingen komt te staan.

Wat is het voordeel van een samenwerking met OAK Payroll?

Jouw medewerkers zijn het grootste kapitaal van je organisatie. Wij zien het als een eer hiervoor te mogen zorgen en doen er dan ook alles aan om het voor hen goed te regelen. Dit doen wij o.a. door een hoge mate van service en persoonlijk contact, en het zijn van een goed werkgever op gebied van ontwikkeling en groei en administratie.

Wat moet ik doen als ik een medewerker wil aanmelden?

Je hoeft enkel naam, e-mailadres, uurloon en telefoonnummer door te geven. Wij beloven nooit meer dan 1 minuut werk. Aanmelden kan HIER.

Kun je mij aanvullende informatie toesturen?

Jazeker dat kan, je kan HIER je contactgegevens achterlaten en aangeven wat voor informatie je wil ontvangen. Ook kun je direct een afspraak inplannen met één van onze salescontactpersonen.

Zijn jullie lid van een brancheorganisatie en gecertificeerd?

Ja, wij zijn lid van de Nederlandse Bond van Bemiddelings- en Uitzendondernemingen (NBBU), en zijn in bezit van het NEN 4400-1 certificaat en het keurmerk Stichting Normering Arbeid (SNA). Hierdoor ben jij als ondernemer fiscaal gevrijwaard van o.a. de inleners- en ketenaansprakelijkheid. Zie voor aanvullende informatie www.nbbu.nl en www.normeringarbeid.nl.

Wat zijn de voordelen als ik mijn backoffice uitbesteed aan OAK Payroll?

Je kan je volledig focussen op waar jij energie van krijgt; ondernemen, sales en werving- en selectie van kandidaten. Wij nemen alle mogelijke administratie uit handen. Je krijgt een functioneel en gebruiksvriendelijk gebruikersportaal op maat, en een vaste accountmanager voor dagdagelijkse ondersteuning, en die je begeleidt tijdens de opstart van de samenwerking.

Wat doen jullie concreet voor mij als intermediair?

Wij nemen concreet de volgende zaken uit handen:

  • Juridisch werkgeverschap flexkrachten
  • Voorfinanciering salarissen
  • Afdrachten premies en verzekeringen aan de Belastingdienst
  • Facturatie aan eindklanten
  • Debiteurenbeheer en creditmanagement (verzekeren van klanten)
  • Automatisering van contract- en medewerker administratie

Hoe kan ik klanten en flexkrachten aanmelden?

Je kan zowel klanten en flexkrachten binnen 1 minuut aanmelden in jouw persoonlijke gebruikersportaal. Binnen 2 uur is de klant vervolgens actief en kunt je plaatsingen aanmaken. Alle klant- en medewerker contracten worden digitaal verstuurd.

Kan ik ook ZZP-ers bij jullie aanmelden?

Ja dit kan. Wij verzorgen tegen een vast percentage de volledige administratie en facturatie tussen de contractpartijen. Eventuele voorfinanciering naar de ZZP-er is tevens mogelijk.

Hoe wordt mijn marge uitbetaald?

Je krijgt wekelijks een creditfactuur die klaarstaat in je klantportaal, de marge wordt bij akkoord direct uitbetaald.

Kun je mij aanvullende informatie toesturen?

Jazeker dat kan, je kan HIER je contactgegevens achterlaten en aangeven wat voor informatie je wil ontvangen. Ook kun je direct een afspraak inplannen met één van onze salescontactpersonen.

Zijn jullie lid van een brancheorganisatie en gecertificeerd?

Ja, wij zijn lid van de Nederlandse Bond van Bemiddelings- en Uitzendondernemingen (NBBU), en zijn in bezit van het NEN 4400-1 certificaat en het keurmerk Stichting Normering Arbeid (SNA). Hierdoor ben jij als ondernemer fiscaal gevrijwaard van o.a. de inleners- en ketenaansprakelijkheid. Zie voor aanvullende informatie www.nbbu.nl en www.normeringarbeid.nl.

Zijn mijn klanten verzekerd?

Creditmanagement is onderdeel van onze backofficedienstverlening. Wij voeren een creditcheck uit bij het aanmelden van klanten, op basis hiervan laten wij weten tot welke limiet je medewerkers kunt plaatsen. Als een klant niet verzekerd kan worden, of als er te weinig limiet is denken we met je mee naar andere mogelijkheden. Wij doen er alles aan om het mogelijk te maken jouw klant te kunnen bedienen.

Waar kan ik zien wat mijn resultaten zijn?

In het klantportaal kun je rapportages genereren waarin tot op klant-, afdeling-, en medewerker niveau inzichtelijk is wat de resultaten zijn.

Hoe ziet de serviceorganisatie eruit van OAK Payroll?

Wij hebben een professionele helpdesk waarbij je terecht kan voor vragen over o.a. uitzenden en detacheren, cao’s, wet- en regelgeving en HR vragen. Tevens ondersteunen wij op verzoek bij commerciële trajecten zoals het tekstueel en visueel opstellen van klantoffertes.

Wat moet ik doen als een link krijg om mijn inschrijving af te ronden?

Als je wordt aangemeld door jouw nieuwe werkgever ontvang je een inlog voor je persoonlijke gebruikersportaal. Je moet hierbij een nieuw wachtwoord aanmaken, en nadien je persoonsgegevens aanvullen, je ID-bewijs uploaden waarna je de arbeidsovereenkomst (digitaal) krijgt toegestuurd.

Wie is nu eigenlijk mijn werkgever?

OAK Payroll is je formele werkgever. Wij regelen de salarisbetaling en geven een goed contract, en zijn het eerste contact als je ziek bent. Wij zijn echter niet dagelijks aanwezig op de werkvloer als je aan het werk bent.

Hoe ziet excellent werkgeverschap eruit?

Goed contract, een goed (maand)salaris, oprechte aandacht, attenties met feestdagen, flexibiliteit wanneer jij het wenst, maar bovenal gerichte coaching, training en ontwikkelingsmogelijkheden.

Wat doen jullie nu precies voor mij?

Wij verzorgen o.a. de volgende zaken:

  • Juiste en stipte verloning: wekelijks, vierwekelijks of maandelijks
  • Opbouwen van reserveringen voor vakantiedagen (24 dagen) en vakantiegeld (8%)
  • Wij betalen je loon door bij ziekte
  • Pensioenopbouw via Stipp, het ABP of ander bedrijfspensioenfonds
  • Verstrekken loonstroken (maandelijks online beschikbaar) en jaaropgaaf (beschikbaar in februari)

Wat voor trainingen bieden jullie aan?

Afhankelijk van jouw ambities en wensen maken we in overleg met jouw leidinggevende een opleidingsplan. We kennen een aanbod van on- en offlinetrainingen op gebied van communicatie, psychologie (o.a. NLP en Mindfulness), persoonlijke effectiviteit en productiviteit (o.a. timemanagement en snellezen). Wij kunnen desgewenst ook maatwerktrainingen aanbieden.

Hoe kan ik vakantiedagen aanvragen? en wanneer krijg ik vakantiegeld?

Je krijgt 24 vakantiedagen per jaar, omgerekend 192 uur. Voor elke vakantiedag kun je na akkoord van je leidinggevende vakantieuren opnemen en laten uitbetalen. Je kan deze uren aanvragen binnen je persoonlijke portaal. Naast vakantiedagen bouw je tevens 8% vakantiegeld op. Dit bedrag wordt opgebouwd over elk uur dat je werkt, en wordt in de laatste week mei van elk jaar uitbetaald. Als je contract binnen deze periode eindigt worden binnen 6 weken automatisch alle reserveringen uitgekeerd.

Kun je mij aanvullende informatie toesturen?

Jazeker dat kan, je kan HIER je contactgegevens achterlaten en aangeven wat voor informatie je wil ontvangen. Ook kun je direct een afspraak inplannen met één van onze salescontactpersonen.